2/22/2011

Hibernare

Nu cred ca voi uita prea curand momentul in care, pregatindu-ma sa pun pentru prima data piciorul pe pamant englezesc, pilotul avionului in care ma aflam, ne-a anuntat entuziast in difuzoare ca… “it’s a glorious day in London!”. Cuvantul folosit mi s-a parut hilar si, in acelasi timp, exagerat.

Si totusi… in ciuda faptului ca englezii sunt iremediabil indragostiti de superlative, orice lucru banal sau lipsit de importanta fiind pentru ei superb, extraordinar, glorios, nemaipomenit, nemaintalnit etc. dupa mai bine de jumatate de an de locuit in Anglia, mi-am dat seama ca omul avea dreptate sa fie intr-atat de bucuros!

Clima pe insula este o adevarata provocare, pe care nu o recomand decat celor dornici sa-si testeze capacitatea de adaptare rapida la conditii extreme: cald-rece, scaderi-cresteri bruste de presiune atmosferica, alternanta ploaie-soare de mai multe ori in aceeasi zi, zile cu vant puternic urmate de lipsa oricarei adieri.

N-am stiut exact cand au trecut vara si toamna. La fel, cu o unica si foarte scurta exceptie, nu prea mi-am dat seama ca afara este iarna. Iar acum, primavara se lasa asteptata, aproape insuportabil de mult!

Totul in jur e cenusiu si umed. Mirosul de frunze jilave si putrezite te insoteste pretutindeni prin parcuri. Cladiri intunecate, isi incovoaie umerii sub greutatea hainelor peticite, grele de apa.

Ai spune ca noapte de noapte, pamantul se dizolva treptat, pictand orasul in nuante maro-cenusii, condamnandu-l definitiv, la uitare! Oricat as incerca, rareori reusesc sa simt dedesubt, clocotul plin de viata al izbucului numit primavara, ce-ar trebui in curand sa tasneasca la suprafata...

Zilele trec, in culori de pamant, iar bucataria imi miroase tot mai des a paine, ciuperci brune si piure de castane. Probabil nu intamplator i-am descoperit abia acum gustul rotund si aspru, aroma usor amaruie, de nuca si de… pamant umed.

Blondie cu ciocolata alba si piure de castane (reteta Marc Matsumoto)

Ingrediente:

  • 2 linguri de unt
  • 80 g ciocolata alba, bucati
  • 100 g faina
  • ½ lgr praf de copt
  • 85 g smantana dulce / lapte
  • 2 oua
  • 110 g zahar brun
  • 115 g piure de castane
  • vanilie
  • un praf de sare

Preparare:

Se topesc la foc mic ciocolata, untul si smantana. Se pun de o parte. Se amesteca faina si praful de copt. Intr-un vas separat, se bat ouale cu zaharul, vanilia si sarea pana se obtine o crema albicioasa. Se adauga piureul de castane si se mai amesteca 1 minut, sa se omogenizeze bine. Peste amestecul obtinut se toarna ciocolata topita, apoi se incorporeaza faina. Se toarna compozitia in tava si se coace 20-30 de minute la 180˚C.

Optional, se pot adauga in compozitie nuci sau ciocolata alba taiate bucati. Eu am pus cateva jumatati de nuca deasupra, inainte sa o introduc la cuptor.

Pofta buna!

8 comentarii:

  1. Știu ce artistă ești, Ruxi! Artistă completă- am destul de aproape ilustrata pe care mi-ai trimis-o anul trecut!
    Simt, în bucățelele afânate de pe masa ta, pasiunea.Tu pui în ceea ce faci o anume tandrețe, să nu spui că exagerez ca englezii, nu, nu exagerez, asta se vede.
    Cât despre clima Londrei, știu asta de la fiul meu. Fiecare zi este o altă încercare..
    Îți doresc o primăvară cuminte, să vină, să se instaleze și să rămână!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Gina, ma rasfeti! Artista?!... Iti multumesc mult pentru cuvintele calde si sa stii ca n-am uitat: cand / daca va fi sa ne intalnim, voi fi pregatita cu o prajitura buna-buna!! Special pentru tine!

    Primavara? O am deocamdata numai in pervaz: de cateva zile mi-au inflorit zambilele si narcisele din ghivece...

    RăspundețiȘtergere
  3. Ruxi,
    Simt parfumul de zambile!! Îl ador!!
    Aici ninge apăsat, se așază, dacă ar fi decembrie ai zice că vin colindătorii.
    Bradul din fața ferestrei mele este alb, nu i se mai zăresc nici cerceii. Ceva mai încolo, mesteacănul tremură, săracul, în haina lui subțire de coji.
    Aștept primăvara, mai mult decât în oricare alt an.
    O zi cu parfum de flori primăvăratice!

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga Gina,

    Iti raspund cu intarziere... imi pare rau! Internetul merge cu intreruperi. :(
    Pe-aici, cu exceptia ploii tipice climei de pe insula, as spune ca primavara a venit deja. S-a incalzit simtitor, iar florile din parcuri devin tot mai indraznete. Ti-o trimit inainte, cu parfum de zambile si adieri de branduse galbene si mov.

    O zi cat mai buna iti doesc!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ruxi,
    În prima zi de mărțișor îți trimit în buchet cu șnur alb și roșu, gândurile mele bune !http://www.youtube.com/watch?v=crYm91p8jM8

    RăspundețiȘtergere
  6. Gina,
    Iti multumesc mult pentru surpriza frumoasa!
    Aceleasi ganduri bune se indreapta acum catre tine, cu vant de primavara, timid si parfumat. Numai bine iti doresc, cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ruxi,
    Pe la noi, babele își fac de cap- frig, chiar ger dimineață, cald și iarăși ger.
    Aseară ningea ca în decembrie.
    Nu prea miroase a primăvară deloc..
    O seară bună îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  8. Gina, cred ca babele sunt suparate peste tot! Ieri, baba mea a adus soare, insa chiar si asa, nu m-am incumetat sa fac o plimbarea prea lunga... E inca frig si multa umezeala.
    Dar sunt sigura ca primavara va veni curand! Uite, imi vine in minte o replica dintr-un film (era, parca, titlul unei melodii): "it can't rain all the time!" Asa cum "nu poate sa ploua mereu", nu se poate nici sa fie iarna mereu!!

    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere